تماس و مشاوره با
وکیل پایه یک دادگستری
 
ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00
مطالب حقوقی
تاریخ انتشار: یکشنبه 10 مرداد 1400
پرونده درگیری، فحاشی و توهین بین دو برادر

 پرونده درگیری، فحاشی و توهین بین دو برادر

 

 

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 1559

قرار نهایی دادسرا - درگیری، فحاشی و توهین

پرونده کلاسه : ........

مرجع رسیدگی :  شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهر تهران

تصمیم نهایی شماره : ......

1- آقای رحمان .....   فرزند : ابراهیم  متهم ،      به نشانی : تهران.خیابان فردوسی .......... .

2- آقای طاهر ......   فرزند : امیر شاکی و متهم   به نشانی : تهران.خیابان فرشته ............ .

3- آقای جواد ......   فرزند : امیر  شاکی و متهم   به نشانی : تهران.خیابان تهرانپارس ...... .

اتهام ها :

1- ورود به عنف به منزل دیگر

2- توهین

3- ایراد صدمه بدنی عمدی

گردشکار - به تاریخ 1398/02/30 در وقت فوق العاده جلسه شعبه دوم دادیاری به تصدی امضاء کننده ذیل تشکیل، پرونده کلاسه پیوست تحت نظر می باشد با ملاحظه محتویات پرونده ختم و کفایت تحقیقات را اعلام و با استعانت از خداوند متعال با تکیه بر شرف و وجدان و ادله موجود به شرح آتی مبادرت به صدور قرا می نماید.

قرار جلب به دادرسی و منع تعقیب

دادستان محترم عمومی و انقلاب شهر تهران

با سلام و احترام

در خصوص اتهام 1- آقای طاهر .... فرزند : امیر دائر بر توهین نسبت به آقای جواد .... فرزند امیر 2- آقای جواد ....... فرزند امیر دائر بر ایراد صدمه بدنی عمدی نسبت به آقای طاهر ....... فرزند امیر با عنایت به جامع اوراق و محتویات پرونده و قرائن و امارات موجود و دلایل ذیل :

1- شکایت شاکی، 2- گواهی پزشکی قانونی، 3- اظهارات شهود و 4- رد دفاعیات بلاوجه متهمین انتساب بزه به وی محرز و مسلم تشخیص، لذا مستداً به مواد 14،17، 18، 19، 140، 141، 144، 160،161، 174، 176، 177، 199، 211، 212، 448، 452، 462، 488، 490 و 492 قانون مجازات اسلامی (تعزیرات مصوب 1375) و ماده 256 قانون آیین دادرسی کیفری، قرار جلب به دادرسی مشار الیها صادر و اعلام می گردد.قرار صادره حضوری بوده که پس از موافقت دادستان محترم قطعی است.

لکن در خصوص شکایت آقای جواد .... فرزند امیر علیه آقای رحمان .... فرزند ابراهیم دائر بر توهین و ورود به عنف بلحاظ اینکه شاکی طبق صورتجلسه مورخ 1397/07/03 وفق ماده 101 قانون مجازات اسلامی رضایت قطعی و بلا قید خود را اعلام نموده و با توجه به اینکه بزه فوق مستنداً به مواد 104 و 608 و 694 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 و تعزیرات مصوب 1375 در زمره جرایم قابل گذشت می باشند که با رضایت شاکی و اعلام آن وفق ماده 100 قانون مجازات اسلامی ناظر به ماده 12 قانون آیین دادرسی کیفری تعقیب امر کیفری موقوف می گردد النهایه مستنداً به بند ب ماده 270 قانون آیین دادرسی کیفری ناظر به ماده 271 آن قانون ظرف 10 روز پس از ابلاغ برای اشخاص مقیم ایران و ظرف یک ماه پس از ابلاغ برای افراد مقیم خارج از کشور به تقاضای شاکی قابل اعتراض در دادگاه کیفری 2 تهران می باشد.

اما در خصوص اتهام آقای طاهر ..... فرزند امیر دایر بر ورود به عنف به منزل دیگر با عنایت به محتویات پرونده توجهاً به اظهارات طرفین و شهود و نحوه جهت و قصد ورد و ارتباط فامیلی نزدیک طرفین رکن مادی بزه شامل ورود به عنف و محرز نبوده کما اینکه سوء نیت و قصد مجرمانه متهم نیز کاملاً مخدوش می باشد. النهایه بلحاظ عدم احراز شرط رکن مادی شامل ورود به عنف و عنصر روانی مستنداً به ماده 265 قلنون آیین دادرسی کیفری، قرار منع تعقیب صادر و اعلام می گردد.قرار صادره ظرف 10 روز پس از ابلاغ برای اشخاص مقیم ایران و ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ برای اشخاص مقیم خارج از کشور به تقاضای شاکی قابل اعتراض در دادگاه کیفری 2 می باشد.

دادیار شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب تهران

 

 

 

رای دادگاه توهین ، درگیری ، صدمه بدنی عمدی

پرونده کلاسه : ......

مرجع رسیدگی : شعبه 101 دادگاه کیفری دو دادگستری تهران

تصمیم نهایی شماره : ........

1- آقای طاهر ...... فرزند : امیر  شاکی و متهم به نشانی : تهران.خیابان فرشته ........ .

2- آقای جواد ...... فرزند : امیر شاکی و متهم به نشانی : تهران.خیابان تهرانپارس ........ .

اتهام ها :

1- ایراد صدمه بدنی عمدی

2- توهین

متن رای دادگاه توهین و درگیری

در خصوص اتهام 1- طاهر .... فرزند امیر دائر بر توهین نسبت به جواد...... 2- جواد .... فرزند امیر دائر بر تسبیب در ایراد صدمه بدنی به طاهر .... (گر چه در کیفرخواست صادره اتهام وی ایراد صدمه بدنی ذکر شد اما با توجه به اظهارات شهود اتهام وی به نظر دادگاه تسبیب در ایراد صدمه بدنب می باشد) دادگاه نسبت به متهم ردیف اول بلحاظ عدم کفایت دلیل مستنداً به ماده 4 قانون آیین دادرسی کیفری رای برائت متهم اول صادر و نسبت به متهم ردیف دو با توجه به شکایت شاکی  و نظریه پزشکی قانونی و اظهارات شهود و محتویات پرونده و کیفرخواست  صادره و دفاعیات غیر موجه متهم بزه انتسابی به نامبرده محرز و مسلم می باشد.مستنداً به ماده 569 و 449 قانون مجازات اسلامی متهم ردیف دو را محکوم به پرداخت چهار پنجم خمس نصف دیه کامله بایت شکستگی قسمت فوقانی (گردن) استخوان ران چپ و ارش معادل پنج درصد دیه کامله بابت نقض عضو ناشی از کاهش استحکام نسوج نرم ران چپ متعاقب عمل جراحی در حق شاکی می نماید که انتخاب نوع دیه در موقع پرداخت با متهم و مهلت پرداخت آن دو سال از تاریخ وقوع حادثه می باشد که وفق ماده 489 قانون مجازات اسلامی هر سال نصف دیه پرداخت گردد.رای صادره ظرف مهلت 20 روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در محاکم محترم تجدیدنظر استان خواهد بود.

 

جهت ارتباط با وکیل پایه یک دادگستری کلیک کنید  - 88019243

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره کلیک کنید.