تماس و مشاوره با
وکیل پایه یک دادگستری
 
ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00
مطالب حقوقی
تاریخ انتشار: یکشنبه 16 آذر 1399
نمونه لایحه دفاعیه عدم تمکین

 نمونه لایحه دفاعیه عدم تمکین

الزام به تمکین در واقع خواسته و ادعای مردی است که مدعی عدم اطاعت یا عدم حضور زن در منزل و سرپیچی زوجه از انجام تکالیف زناشویی است.مصادیق تمکین عبارتند از : تمکین عام یعنی بودن و حضور در منزل متعلق به زوج و تمکین خاص به معنی داشتن رابطه زناشویی و جنسی.زن از هر کدام از این دو مورد سرپیچی نماید ناشزه محسوب شده و مستحق دریافت نفقه نبوده و برای شوهر حق ازدواج مجدد بوجود می آید. همچنین اگر مردی ثابت کند که همسرش از تکالیف قانونی شانه خالی کرده و به همین دلیل بخواهد او را طلاق دهد مشمول شرط مندرج در عقدنامه مبنی بر لزوم تملیک تا نصف اموال به زوجه نخواهد بود.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 31432

الزام به تمکین

 

 

لایحه دفاعیه زن در پاسخ به الزام به تمکین  

بسمه تعالی

ریاست محترم شعبه 230 دادگاه خانواده تهران

با سلام

احتراما اینجانب فاطمه .... در خصوص  پرونده کلاسه .... با موضوع تمکین به استحضار می رساند:

1- خواهان محترم از ... سال پیش تا زمانی که زندگی مشترک را ترک نمودند در منزل متعلق به اینجانب زندگی کرده است و نه تنها منزلی برای زندگی مشترکمان فراهم نکرده است بلکه تمامی هزینه های زندگی را بنده پرداخت نموده ام . لذا معلوم نیست منظور شوهرم از این که من منزل مشترک را ترک نموده ام چیست؟ زیرا ما چندین سال است که در منزل متعلق به من زندگی مشترکمان را ادامه داده ایم و من هنوز هم در همان منزل هستم و جایی نرفته ام بلکه این همسرم بود که منزل را ترک نموده است و همسرم منزلی برای من فراهم نکرده است که الان ادعا می کند من منزل مشترک را ترک نموده ام.

2- خواهان محترم بسیار بد رفتار است و  به دفعات من را مورد ضرب و شتم قرار داده است و به هر بهانه ای  مرا مورد آزاد جسمی قرار می دهد. با وجود این من برای اینکه زندگی ام را حفظ کنم از وی شکایتی نکردم و سکوت کردم اما با وجود بردباری من ایشان به بدرفتاری و کتک زدن من ادامه داده است. حتی ایشان به روی پدر خود نیز چاقو کشیده اند و تعادل روانی ندارند و زندگی با ایشان متضمن خوف جانی برای من می باشد.

4- خواهان محترم به دلیل اعتیاد به مواد مخدر و بیکاری حتی پول توجیبی و پول موادش را هم از من می گرفت و در صورت امتناع من از دادن پول مرا کتک می زد. ایشان منبع درآمدی ندارد و هیچ نفقه ای به من نپرداخته است، چه هزینه خوراک و پوشاک و حتی هیچ منزلی جهت زندگی مشترک برای من فراهم نکرده است.

5- ایشان هیچ گاه منزلی برای من تهیه نکرده که حالا ادعا می کند من منزل مشترک را ترک کرده ام و خود ایشان هم تا چند ماه پیش در منزل من سکونت داشته است.

نظر به مراتب فوق و با توجه به عدم پرداخت نفقه و عدم تهیه منزل و سوء رفتارشدید زوج مبنی بر اعتیاد به مواد مخدر و کتک زدن اینجانب ، صدور حکم بر بی حقی خواهان مورد استدعامی باشد.

 

 

جهت ارتباط با وکیل پایه یک دادگستری کلیک کنید  - 88019243

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره کلیک کنید.