تماس و مشاوره با
وکیل پایه یک دادگستری
 
ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00
مطالب حقوقی
تاریخ انتشار: شنبه 19 تیر 1400
رای طلاق توافقی با اسقاط حق رجوع به ما بذل

 رای طلاق توافقی با اسقاط حق رجوع به ما بذل

همانطور که از عنوان طلاق توافقی بر می آید این نوع طلاق، حاصل توافق زن و شوهر در خصوص اصل طلاق و حقوق ناشی از زوجیت است.این حقوق عبارتند از کلیه حقوق مالی زوجه، حضانت و ملاقات فرزندان مشترک و مواردی از این دست.با توجه به نوع توافقاتی که انجام می شود طلاق توافقی ممکن است واجد عناصر و جزییاتی باشد؛ از جمله این توافقات و جزییات امکان و عدم امکان رجوع به مهریه بذل شده است.نکته بسیار مهمی در خصوص کیفیت بخشش مهریه و امکان یا عدم امکان رجوع آن توسط زوجه وجود دارد که به آن اسقاط حق رجوع به ما بذل گفته می شود.در صورت بی اطلاعی زوجین در جریان انجام توافق و مسکوت گذاشتن این مساله اصولاً زوجه حتی اگر مهریه را بخشیده باشد حق دارد به آن رجوع کند. از همین رو است که توصیه می شود طلاق توافقی حتما تحت نظر و با اطلاع یک وکیل با تجربه در زمینه طلاق توافقی انجام شود چرا که اگر کار به صورت اصولی و اسناندارد انجام نشود ممکن است یک پرونده طلاق توافقی سالها بعد مجدداً با زیاده خواهی یکی از طرفین به جریان بیافتد.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 1853

رای طلاق توافقی

 

رای دادگاه طلاق توافقی

پرونده کلاسه : ..........

مرجع رسیدگی :  شعبه ۲۵۹ دادگاه خانواده مجتمع قضایی شهبد باهنر تهران

تصمیم نهایی شماره : .........

خواهان : خانم بهاره ..... فرزند منوچهر با وکالت آقای مسعود محمدی به نشانی : تهران.میدان فاطمی.میدان گلها ...... .

خوانده : آقای محمد ...... فرزند حسن با وکالت خانم مینا کاویانی به نشانی : تهران.میدان فاطمی.میدان گلها ....... .

خواسته : طلاق توافقی
گردشکار- خواهان دادخواستی به خواسته فوق به طرفیت خوانده بالا تقدیم داشته که پس از ارجاع به این شعبه و ثبت به کلاسه فوق و جری تشریفات قانونی در وقت فوق العاده دادگاه به تصدی امضا کننده زیر تشکیل است وبا توجه به محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و به شرح زیر مبادرت به صدور قرار می نماید.

متن رای دادگاه طلاق توافقی

در خصوص دادخواست تقدیمی خواهان بهاره ...... طرفیت خوانده محمد ..... با وکالت آقای مسعود محمدی به خواسته صدور گواهی عدم امکان سازش و اجرای صیغه طلاق و ثبت آن، دادگاه با عنایت به محتویات پرونده و ملاحظه سند نکاحیه به شماره ..... دفتر اسناد و از اواج شماره  .....حوزه ثبت تهران که رونوشت مصدق آن ضم پروده گردیده و با احراز علقه زوجیت دائم فیمابین و نظر به اصرار زوجین بر طلاق و از آنجا که حسب نظر کارشناس واحد مشاوره خانواده مستقر در مجتمع تفریق و جدایی دلایل علل عدم تفاهم به مصلحت آنان اعلام شده و این دادگاه نیز نظر مزبور را مطابق ظواهر و احوال وقٍجین میداند لا تقاضای نان را وارد و موجه تشخیص و مستتا به مواد ۲۵، ۲۶ و ‎۲٩‏ قانون حمایت خانولده مصوب سال 1391 مجلس شورای اسلامی گواهی عدم امکان سازش بنا بر توافتق زوجین و به شرح توافقات ذیل صادر می شود :

زوجه کلیه مهریه مافی القباله خو در را قبال طلاق خلع به زوج بذل نمود و وکیل زوج هم قبول بل نمود و زوجه حق رجوع به مابذل را از خود سلب و ساقط نمود و زوجه نسبت به نفقه و اجرت المثل ادعایی ندارد و جهیزیه در اختیار زوجه میباشد و طرفین نسبت به هدایای زوجیت و سایر حقوق مالی به یکدیگر ادعایی ندارند و فرزند مشترک ندارند و زوجه حسب اقرار وکیل خود و تائید وکیل زوج باردار نمی باشد.طلاق واقع شده مستنداً به ماده 1146 قانون مدنی و کراهت زوجه از تداوم زندگی و بخشش حقوق مالی از نوع خلع می باشد . رای صادره حضوری و ظرف مدت بیست روز پس از تاریخ ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی در دادگاه محترم تجدید نظر استان تهران است گواهی صادره در اجرای ماده ۳۴ همان قانون طی سه ماه از تاریخ رای قطعی دارای اعتبار بوده و در صورتیکه گواهی صادره ظرف مهلت مزبور به دفتررسمی طلاق جهت اجرای صیغه طلاق و ثبت آن تسلیم نگردد و يا تسلیم کننده گواهی به دفترخانه. ظرف سه ماه از تاریخ تسلیم در دفترخانه طلاق جهت اجرای صینه طلاق حاضر نگردد و با مدارک لازم را به دفترخانه ارائه ننماید گواهی صادر شده از درجه اعتبار ساقط بوده و کلیه توافقات مندرج در این گواهی نیز ملغی خواهد بود .اجرای صیغه حسب ماده ۳۷ قانون مذکور با رعایت جهات شرعی و با حضور سردفتر انجام خواهد گرفت.

رییس شعبه 259 دادگاه عمومی حقوقی تهران (خانواده)

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره کلیک کنید.