تماس و مشاوره با
وکیل پایه یک دادگستری
 
ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00
مطالب حقوقی
تاریخ انتشار: یکشنبه 29 فروردین 1400
متن شکواییه و شکایت جعل و استفاده از سند مجعول

 متن شکواییه و شکایت جعل و استفاده از سند مجعول

جهت ایجاد یک کسب و کار، گاهی چند نفر به عنوان شریک حضور و نقش دارند.در مقام تعریف رابطه کاری بین شرکا بعضاً انتخاب تاسیس یک شرکت تجاری است، تا افراد در قالب آن نحوه تقسیم سود و زیان و تصمیم گیری را تعیین و مشخص نمایند.پس از تاسیس شرکت و در میانه راه بسیار دیده می شود که اشخاص به جهت بی اطلاعی از قوانین یا زیاده خواهی یا به دلیل اینکه قالب خوبی برای شرکت انتخاب نکرده اند و حداکثر منافع آنها تامین نمی شود دست به اقدامات غیر قانونی نظیر جعل امضا ذیل صورتجلسات، تصمیمات مجامع عمومی، چک ها، اسناد و قراردادهای صادره از سوی شرکت می زنند.جرم جعل از سوی یکی از شرکا در شرکت های خصوصی مطابق مقررات عمومی جعل تحت تعقیب و مجازات قرار می گیرد و البته طبیعتاً در صورت استفاده از سند جعل شده (سند مجعول) مجازات آن هم جداگانه محاسبه و به مجازات جعل اضافه می شود.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 26026

 

شکواییه جعل و استفاده ار سند مجعول

شاکی :

1- امیر ....  فرزند: محمد     به نشانی: میدان فاطمی
مشتکی عنهم :

1- مسعود ..... به نشانی: مجهول المکان
2- علی ......  به نشانی: خ ولیعصر ......... .

وکیل شاکی : مسعود محمدی    ‏ به نشانی: میدان فاطمی ............. .
موضوع شکایت : جعل و سواستفاده از سند مجعول و خیانت در امانت
زمان وقوع جرم : مستمرا از سال 1381 تا سال 1393
مکان وقوع جرم : تهران- خ قزوین ......... .
ادله : شهادت شهود

شرح شکواییه جعل و استفاده از سند مجعول :

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب تهران

احتراما به وکالت از شاکی مراتب زیر را به استحضار می رسانم:

1-  موکل مستندا به مدارک پیوست تا تاریخ 1379/10/15 عضو هیات مدیره و یکی از صاحبان حق امضای حساب بانکی شرکت ....... بوده است که از تاریخ 1379/10/15 به موجب صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده که در اداره ثبت شرکت ها نیز ثبت و آگهی گردیده است از شرکت خارج می گردد و تمامی مدارک و اسناد شرکت را نیز تحویل داده و از آن تاریخ دیگر هیچ سمتی در شرکت مذکور نداشته است.

2- متاسفانه مدیر عامل وقت ( آقای مسعود....) از اعلام خروج آقای امیر ... از شرکت به بانک خودداری می نماید و با توجه به این که حساب شرکت در بانک نیازمند دو امضای آقای مسعود .... و آقای امیر .... بوده است.آقای مسعود .... پس از خروج آقای امیر .... از شرکت اقدام به صدور چک از حساب شرکت با جعل امضای آقای امیر .... می نماند. که هه جود دارند و حاضر به ادای شهادت می باشند.

3- شرکت مذکور به موجب صورتجلسه مورخ 1380/04/21 مجمع عمومی فوق العاده منحل می شود و آقای مسعود .... بعنوان مدیر تصفیه تعیین می گردد و کلیه دسته چک ها و مدارک و مهر شرکت تحویل وی می گردد.

4-  پس از انحلال شرکت مذکور نیز مسعود .... با در دست داشتن دسته چک هایی که به عنوان مدیر تصفیه و امین شرکت به او سپرده شده بوده همچنان با جعل امضای موکل با ذکر شماره فاکتورهایی که وجود خارجی نداشته اند اقدام به صدور چک با مبالغ کلان از حساب شرکت می نماید که تمامی این چک ها توسط شخصی به نام علی ..... به بانک ارائه می گردد.

5- زمانی که آقای علی .... چک ها را به بانک ارائه می نماید به دلیل مغایرت مهر شرکت و امضای صاحبان حق امضا (که به جهت اعلام نکردن خروج موکل از شرکت توسط آقاي مسعود .... به بانک، موکل نیز از نظر بانک همچنان یکی از صاحبان امضای مجاز شرکت محسوب می شده و به جهت جعل امضای وی در چک, بانک امضا را مغایر دانسته است) و کسر موجودی، چک ها برگشت می خورند .اين در حالی است که شرکت مذکور قبل از تاریخ چک ها منحل شده بوده و موکل ( آقای امیر ....) حدود یک سال قبل از انحلال شرکت از شرکت مذکور خارج گردیده بود.

6- پس از برگشت زدن چک ها آقای علی نشاط با مجهول المکان معرفی نمودن موکل, اقدام به طرح دعاوی حقوقی و کیفری غیابی علیع موکل می نماید که موکل تا اسفند ماه سال 92 از انها اطلاعی نداشته است و پس از اطلاع موکل از دعاوی مذکور و ورود موکل به دعوا و با ایراد جعلی بودن چک های مذکور اقدام به استرداد دعوای حقوقی خود می نماید.

نظر به مراتب فوق صدور حکم به محکومیت آقای مسعود.... به جهت جعل و خیانت در امانت و محکومیت آقای علی ... مبنی بر سو استفاده از سند مجعول مستدعی می باشد.ضمنا خسارت وارده به موکل ناشی از عمل مشتکی عنهم معادل مبلغ یک میلیارد ریال است که بدین وسیله و مستندا به ماده 74 و 75 قانون آیین دادرسی کیفری مستدعی می باشد.

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره کلیک کنید.