تماس و مشاوره با
وکیل پایه یک دادگستری
 
ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00
مطالب حقوقی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 تیر 1401
نمونه قرارداد مشارکت کاری در قالب مضاربه

 نمونه قرارداد مشارکت کاری در قالب مضاربه

قرارداد مضاربه راه حلی قانونی برای سپردن سرمایه و دریافت سود است.در قرارداد مضاربه بر خلاف ربا و معامله ربوی کاری که عامل و پذیرنده سرمایه انجام میدهد مشخص است و البته ضرورتا حصول سود باید در نتیجه انجام عملیات سودآور باشد.مثل اینکه شخصی سرمایه ای را در اختیار یک متخصص قرار دهد تا به خرید و فروش سهام در بورس کسب سود نماید یا شخصی سرمایه ای را در اختیار سازنده ساختمان قرار دهد و در سود حاصله به نسبت مورد توافق شریک گردد.برای انعقاد عقد مضاربه توصیه می شود حتما سرایط خاص آن و جزییات توافقات و درج ضمانت اجرا مورد توجه قرار گیرد و تنظیم آن در صورت امکان به یک فرد متخصص سپرده شود.

 

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 993

قرارداد مشارکت کاری

 

متن قرارداد مشارکت کار ی و مضاربه

ماده یک- طرفین قرارداد

1- مالک
آقای : ......... فرزند: ............ با کد ملی : .......... صادره از : .............. متولد: ............. به نشانی : ............ و شماره تماس: ........... .
2- مضارب
آقای : .......... فرزند: ............ با کد ملی : ............ صادره از : ............ متولد: ............. به نشانی : ............ و شماره تماس: ......... .

 

ماده دو- محل انجام موضوع قرارداد

مضارب در محل انجام موضوع مضاربه آزادی و اختیار کامل دارد .

 

ماده سه- سرمایه

سرمایه ی مضاربه شامل مبلغ ششصد و چهل میلیون تومان (معادل شش میلیارد و چهارصد میلیون ریال) وجه رایج که تماماً و نقداً از سوی مالک به مضارب تأدیه و تسلیم گردیده و مضارب با امضای ذیل این قرار داد اقرار به دریافت آن از مالک نمود .
تبصره:  با توجه به سابقه ی قراردادهای مشارکت پیشین میان مالک و مضارب از آذر ماه 1399 تا تاریخ امضای این قرارداد، مالک با امضای این قرارداد اقرار به دریافت حصه ی سود خود از قرارداد های پیشین می نماید و تعهد مضارب نسبت به قراردادهای پیش از این مضاربه، در برابر مالک خاتمه یافته تلقی می گردد و صرفا مطالبات مالک به میزان ششصد و چهل میلیون تومان (شامل اصل سرمایه و سود مشارکت وی) که از قراردادهای گذشته نزد مضارب می باشد به عنوان سرمایه ی این قرارداد نزد مضارب باقی می ماند.
 

ماده چهار- سود و زیان

1- سود حاصل از اجرای موضوع این قرارداد عبارت از مابه التفاوت سرمایه با مجموع وجه دریافتی حاصل از انجام موضوع مضاربه می باشد.
2- نسبت تقسیم سود حاصل از اجرای موضوع قرارداد  معادل 20 درصد برای مالک و حصه ی مضارب معادل 80 درصد می باشد.


تبصره:  این قسمت از لایحه به جهت حفظ اسرار موکل حذف شده است.

 

ماده پنج – موضوع قرارداد

سرمایه مورد مضاربه صرفا می بایست در خرید و فروش اوراق بهادار بازار سرمایه و نیز سبد گردانی آن به کارگرفته شود و مضارب با امضای این قرارداد تعهد و قبول نمود که سرمایه مضاربه را منحصرا در این تجارت به کار گیرد.
 

تبصره 1 :  این قسمت از لایحه به جهت حفظ اسرار موکل حذف شده است.

تبصره 2 :  این قسمت از لایحه به جهت حفظ اسرار موکل حذف شده است.
تبصره 3 :  این قسمت از لایحه به جهت حفظ اسرار موکل حذف شده است.

 

ماده شش- مدت  قرارداد

مدت  قرارداد حاضر از تاریخ  امضای قرارداد  تا ........................ به مدت چهار ماه تمام شمسی می باشد.
تبصره 1 : پس از خاتمه ی مدت قرارداد، در صورت رضایت دو طرف، قرارداد با توافق کتبی طرفین، قابل تمدید به مدت مورد توافق خواهد بود .
تبصره 2 :  مذاکره برای تمدید و یا سکوت و یا تداوم فعالیت طرفین، مادامیکه توافق کتبی تنظیم و امضاء و مبادله نگردیده به منزله تمدید قرارداد  تلقی نخواهد شد.
تبصره 3 :  این قسمت از لایحه به جهت حفظ اسرار موکل حذف شده است.

 

ماده هفت -  سایر حقوق و  تعهدات طرفین

1- این قسمت از لایحه به جهت حفظ اسرار موکل حذف شده است.

2- مضارب با امضای این قرارداد اظهار و اقرار می‌نمایند که از موضوع و جزئیات موضوع مضاربه  اطلاع کامل داشته و و دامنه قرارداد و الزامات تعریف شده در آن و همچنین تمامی مخاطرات اجرای پروژه را بررسی و شناسایی کرده و به آن واقف می باشد و دانش فنی و سایر نیازمندی‌های اجرای تعهدات خود را در اختیار دارد و یا می‌تواند تأمین کند .
3- تهیه کلیه لوازم و امکانات مورد نیاز و هزینه های متعلقه برای انجام موضوع مضاربه تماما به عهده ی مضارب می باشد. 

 

4-  این قسمت از لایحه به جهت حفظ اسرار موکل حذف شده است.
5-  این قسمت از لایحه به جهت حفظ اسرار موکل حذف شده است.
 

6- مضارب تعهد می نماید سود حاصل از مضاربه را بلافاصله و حداکثر ظرف مدت پنج روز از پایان هر ماه به مالک پرداخت نماید. 
 

تبصره:  این قسمت از لایحه به جهت حفظ اسرار موکل حذف شده است.


7- در صورتی که اصل سرمایه در نتیجه عملیات مضارب جزئا یا کلا تلف شود، مضارب موظف است  این قسمت از لایحه به جهت حفظ اسرار موکل حذف شده است.
 

تبصره: خانم ......... فرزند ......... با کد ملی........... با امضای ذیل این قرارداد ، با علم و اطلاع و وقوف کامل راجع به مندرجات این قرارداد و کمیت و کیفیت تعهدات مضارب، متضامنا انجام کلیه تعهدات قراردادی و پرداخت بدهی هایی که در ارتباط با انجام موضوع این قرارداد به عهده مضارب است را تعهد می نماید و مالک حق دارد علاوه بر مراجعه به مضارب به ضامن نیز مراجعه و پرداخت کلیه بدهی های ناشی از این قرارداد را مطالبه نماید.

 

ماده هشت - انحلال قرارداد

 1- در صورت تخلف مضارب از انجام هر یک از تعهدات قراردادی مقرر در این قرارداد، مالک می تواند با اعلام کتبی به مضارب نسبت به فسخ قرارداد اقدام نمایند .
تبصره- در صورت فسخ قرارداد از سوی مالک، مضارب موظف  است حد اکثر ظرف مدت ...... روز کاری از تاریخ  اعلام فسخ، نسبت به تسویه اعم از اصل سرمایه و سایر مطالبات مالک اقدام نماید.
2- طرفین با توافق یکدیگر می توانند نسبت به اقاله این قرارداد اقدام نمایند.
تبصره - پس از تحقق اقاله، مضارب ظرف مدت مذکور در تبصره بند یک این ماده موظرف به تسویه حساب با مالک می باشد.

 

ماده نه - فورس ‏ماژور

1-  این قسمت از لایحه به جهت حفظ اسرار موکل حذف شده است.
تبصره -  این قسمت از لایحه به جهت حفظ اسرار موکل حذف شده است.

 

ماده ده - حل اختلاف

1-  این قسمت از لایحه به جهت حفظ اسرار موکل حذف شده است.
2-  این قسمت از لایحه به جهت حفظ اسرار موکل حذف شده است.

 

ماده یازده -  اقامتگاه قانونی و مکاتبات

اقامتگاه قانونی طرفین قرارداد، نشانی های مندرج در صدر این قرارداد بوده و مادامیکه تغییر آن کتبا" به طرف مقابل ابلاغ نگردیده به منزله اقامتگاه قانونی طرفین محسوب میگردد.

 

ماده دوازده- نسخ قرارداد

این قرارداد مستندا به مواد 546 الی 560 قانون مدنی میان طرفین قرارداد در دو نسخه تهیه ، تنظیم  و در تاریخ .......... در شهر تهران امضا و مبادله  گردید و همگی نسخ آن دارای ارزش واحد هستند.


محل امضای مالک                    محل امضای مضارب                            محل امضای ضامن                          محل امضای شهود
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره کلیک کنید.