تماس و مشاوره با
وکیل پایه یک دادگستری
 
ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00
مطالب حقوقی
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 15 تیر 1400
صورتجلسه فسخ قرارداد اجاره مغازه

 صورتجلسه فسخ قرارداد اجاره مغازه

برای فسخ یک قرارداد لازم الاجرا مانند قرارداد اجاره چند راه وجود دارد؛ یکی توسل به حق فسخ یا خیار شرط است دیگری استفاده از حق فسخ به دلیل تخلف از شرط ضمن عقد است مانند نپرداختن اجاره و عدم رعایت شرایط قرارداد و در نهایت مهم ترین راه توافق طرفین بر فسخ، انحلال و یا به تعبیر بهتر اقاله قراداد است.در خصوص قرارداد اجاره، فسخ فقط در دوره بقا آن و قبل از پایان مدت موضوعیت دارد و نیز اینکه در صورتی که فسخ یا انحلال یا اقاله قرارداد با توافق طرفین در میانه قرارداد باشد نیاز به تشریفات خاصی ندارد و طرفین با تنظیم یک صورتجلسه تکلیف تکالیف و تعهدات را معین نموده، ملک به موجر تحویل داده می شود و مبلغ ودیعه و قرض الحسنه نیز پس از کسر اجاره های معوقه احتمالی به مستاجر باز می گردد. باید توجه داشت که معمولا پس از تنظیم این صورتجلسه امکان طرح دعوا و بیان ادعای جدید وجود نخواهد داشت پس ضرورت دارد که افراد در زمان تنظیم چنین توافق نامه یا صورتجلسه ای تمام جوانب و مراتب را رعایت نموده و تکلیف تمامی زوایای قرارداد و تعهدات طرفین روشن شود.در ادامه یک نمونه متن صورتجلسه فسخ قرارداد اجاره که توسط وکلای دفتر وکالت دادگران حامی تنظیم شده است را جهت اطلاع مخاطبان می آوریم.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 10060

متن صورتجلسه فسخ قرارداد اجاره 

به تاریخ ‎93/07/06 حاضر گردیدند آقایان احمد .... (موجر) و مصطنی .... (مستاجر) و آقای سعید ..... نماینده مستاجر و به فسخ قرارداد اجاره مغازه فست فود ......  به نشانی ولنجک ........ اما با شروط ذیل مبادرت می نمایند :

 

1- مبلغ 120 میلیون تومان ودیعه اجاره بابت اجور معوقه تا زمان فسخ و جبران خسارات وارده بر موجر در نفع موجر تهاتر وضبط غیر قابل استرداد می کردد که بدین ترتیب با امضاء این توافقنامه مستاجر دیکر هیچ حقی به مبلغ ودیعه اجاره ندارد .

 

2- تمام چک های کارسازی نشده و موعد نرسیده اجاره بها عیناَ به مستاجر/ نماینده وی مسترد گردید که بدین ترتیب چک های تحویلی به موجر بابت اجاره بها به تعداد ۱۶ فقره ردیف٩‏ تا ۲۶ لیست چک ها ضمیمه قرارداد اجاره و به شماره های ..... الی ..... و شماره های .... الی .... و شماره .... و ..... و ..... و ..... و ..... الی ..... به مستاجر/ نماینده وی مسترد گر دید

 

3- مستاجر می بایست تا مورخ  93/07/08 نسبت به تخلیه کامل و تحویل صحیح و سالم محل اجاره مطابق زمان عُقد اجاره به موجر مبادرت که تا زمان تخلیه، چک ضمانت تخلیه در ید موجر باقی خواهد ماند که در صورت عدم تخلیه محل اجاره ؛ چک ضمانت تخلیه به شماره ‎..... عیده بانک ملت در نفع موجر ضبط غیر قابل استرداد شده و قابل مطالبه از طریق محاکم دادکستری و اجرای اسناد ثبت خواهد بود و از اين حیث مستاجر و نماینده وی هیچ اعتراضی نخواهند داشت البته مطالبه وجه چک مذکور مانع از تخلیه محل اجاره توسط مراجع قضایی و شورای حل اختلاف نخواهد بود اما از زمان تخلیه و تحویل محل اجاره به موجر :ید موجر نسبت به چک ضمانت تخلیه ید امانی خواهد بود.

 

4-  پرداخت تمام مالیات های مربوط به محل اجاره که قانوناً پرداخت وتسویه آنها بر عهده مستاجر بوده تا زمان تخلیه به عهده مستاجر بوده و می باشد.

 

5- همزمان با فسخ ؛ مستاجر تمام هزینه های مصرفی آب و برق و گاز را تسویه نموده است، البته با این توضیح که موجر تا مبلغ ۷ میلیون تومان هزینه برق مصرفی مستاجر تا زمان فسخ را متقبل کردیده است که از محل بند یک این صورتجلسه پرداخت و جبران میگردد .

 

6- مستاجر یک فقره چک تا پایان مورخ 95/12/30 به عنوان امانت نزد موجر و تحت شماره .... عهده بانک ....... تحویل تا محل پرداخت بدهی احتمالی بیمه تامین اجتماعی کار گران و مالیات بر درآمد مستاجر آقای مصطفی .... از محل مورد اجاره باشد.

 

7- سایر توضیحات ........ .

 

این توافقنامه در 2 نسخه متحد المتن تهیه و امضاء بین طرفین مبادله گردید.

 

موجر                                            مستاجر                                             نماینده مستاجر

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره کلیک کنید.