تماس و مشاوره با
وکیل پایه یک دادگستری
 
ساعات کاری دفتر
9:00 تا 18:00
مطالب حقوقی
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 24 فروردین 1400
دادخواست و رای دادگاه مطالبه وجه سفته - خسارت تاخیر تادیه

 دادخواست و رای دادگاه مطالبه وجه سفته - خسارت تاخیر تادیه

سفته (فته طلباز جمله اسناد تجاری است که در قانون تجارت موضوع قانوگذاری و تعریف و بیان احکام قرار گرفته است.منشأ وضع و تاسیس سفته ضرورت وجود روشی برای تأمین اعتبار در رابطه بین تجار بوده است.با این توضیح که در ابتدا و پس از گسترش تجارت و تاسیس پول به دلیل عدم وجود وجه نقد نزد متعهد پرداخت در زمان معامله با توافق طرفین پرداخت وجه موکول به آینده میشد اما متعهد له یا طلبکار طلب تضمین و ضمانت اجرایی برای مطالبات خود می نمود که رفته رفته و در گذر زمان این سند و مقررات راجع به آن اصلاح شده و نام سفته یا فته طلب بر آن گذاشته شد.(شاید بتوان منشا ان را کشورهای فرانسه یا انگلیس دانست هر چند که تاسیسات مشابهی نیز در حقوق شرعی ما یا حقوق اسلامی وجود دارد) 

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 4040

دادخواست مطالبه طلب و خسارت تاخیر تادیه

خواهان : حمیدرضا ..... فرزند : خسرو   نشانی : خیابان فرمانیه ........ .

خوانده : وحید ........ فرزند : حسام   نشانی : خیایان ولنجک ............ .

وکیل : مسعود محمدی وکیل پایه یک دادگستری

خواسته و بهای آن : تقاضای صدور حکم بر محکومیت خوانده به پرداخت مبلغ دو میلیارد ریال وجه سه فقره سفته و خسارت تاخیر تادیه از تاریخ تقدیم دادخواست لغایت پرداخت به انضمام هزینه دادرسی و حق الوکاله وکیل

دلایل و منضمات :

1- فتوکپی مصدق سفته ها

2- وکالتنامه

شرح دادخواست مطالبه وجه - طلب :

ریاست محترم دادگاه

احتراماض به وکالت از خواهان به استحضار  می رساند :

خوانده فوق بموجب سه فقره سفته به شماره های .... و .... هر کدام به مبلغ یک میلیارد ریال و .... به مبلغ دو میلیارد ریال جمعاً سه میلیارد ریال به موکل بدهکار می باشد که علیرغم مراجعات مکرر حاضر به پرداخت دین و بدهی خود نمی باشد.علیهذا از دادگاه محترم صدور حکم بر محکومیت وی به پرداخت مبلغ یاد شده و خسارت تاخیر تادیه از تاریخ تقدیم دادخواست لغایت پرداخت به انضمام هزینه دادرسی و حق الوکاله وکیل مورد استدعا می باشد.

 

رای دادگاه مطالبه طلب - خسارت تاخیر تادیه

شماره دادنامه : ......

شماره پرونده : .....

شعبه  : ۱۵۳دادگاه عمومی (حقوقی) مجتمع شهید محلاتی

پرونده کلاسه : .....

خواهان : آقای حمیدرضا .....  با وکالت مسعود محمدی وکیل پایه یک دادگستری

خوانده : آقای وحید .... به نشانی خیابان خراسان ............. .
خواسته: مطالبه طلب

متن رای دادگاه مطالبه طلب 

در خصوص دادخواست تقدیمی حمیدرضا ... با وکالت مسعود محمدی به طرفیت وحید .... به خواسته مطالبه وجه سه فقره سفته به شماره ... و ... هر کدام به مبلغ یک میلیارد ریال و سفته شماره ... به مبلغ دو میلیارد ریال جمعا سه میلیارد ریال با احتساب هزینه دادرسی و حق الوکاله وکیل و خسارت تاخیر تادیه لغایت یوم الوصول با توجه به دادخواست تقدیمی وکیل خواهان و وجود اصل ۳ فقره سفته موصوف در ید وی که دلیل اشتغال ذمه خوانده می باشد و با عنایت به اينکه خوانده در قبال دعوی مطروحه دفاع و ایرادی معمول نداشته و دلیلی بر برائت ذمه خود به دادگاه ارائه و ابراز ننموده است لذا دعوی خواهان به نظر ثابت تشخیص و با استناد به مواد ۳۰۷ و ۳۰۹ قانون تجارت و ماه ۱۹۸ و ‎۵۱٩‏ و ۵۲۲ قانون آئین دادرسی مدنی رای به محکومیت خوانده به پرداخت مبلغ سه میلیارد ریال بایت اصل خواسته و خسارت تاخیر تادیه از تاریخ تقدیم دادخواست تا زمان پرداخت با رعایت تناسب تغییر شاخص سالانه که توسط بانک مرکزی اعلام می گردد و پرداخت هزینه دادرسی و حق الوکاله وکیل طبق تعرفه در حق خواهان صادر و اعلام می نماید رای صادره غیابی محسوب و ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل واخواهی در این دادگاه و ظرف بیست روز پس از آن قابل تجدید نظر خواهی در محاکم تجدید نظر استان می باشد.
رئیس شعبه ۱۵۳ دادگاه عمومی (حقوقی ) تهران
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره کلیک کنید.